czwartek, 15 czerwca 2017

Placek drożdżowy bez wyrabiania.

Składniki:
-10 dag. drożdży
-1 szklanka cukru do ciasta
-4 roztrzepane jajka
-szczypta soli
-3/4 szklanki lekko podgrzanego mleka
-1 szklanka lekko podgrzanego oleju
-4 szklanki mąki
-pół kilo owocu (rabarbar, truskawki lub śliwki)
-100 g. masła
-0,5 szklanki cukru do kruszonki
-1 i 1/4 szklanki mąki do kruszonki
-cukier puder do posypania

Sposób przygotowania:
Drożdże kruszymy do miski i zasypujemy 1 szklanką cukru. Na to 4 roztrzepane jajka i szczypta soli. Następnie dodajemy lekko podgrzane mleko i olej. Całość zasypujemy mąką i odstawiamy na 2 godziny (nie mieszać). Po 2 godzinach składniki mieszamy i wykładamy na blaszkę posmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą. Na ciasto kładziemy umyty owoc. W osobnej misce ugniatamy ze sobą masło, cukier i mąkę tworząc kruszonkę. Posypujemy nią wcześniej ułożony owoc. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. 40 minut (pieczemy do suchego patyczka).

Smacznego!:)
A.


1 komentarz:

  1. Piekłam podobne,moje wkładało się na noc do lodówki,rano mieszałam składniki i piekłam. Fajne są te ciasta:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zaobserwujesz mojego bloga i pozostawisz coś po sobie:)