piątek, 4 października 2013

Kotlety mielone - klopsy !

Kiedy pierwszy raz robiłam kotlety mielone miałam pewne obawy co do tego czy dobrze je przyprawie (bo nie uśmiechało mi się próbowanie surowego mięsa) lub czy potem dobrze je usmażę żeby nie były surowe w środku... Na szczęście moje obawy były zbędne bo surowe mięso nie było takie straszne a klopsiki wyszły pyszne.:)


Składniki:

-pół kilo mięsa mielonego
-1 bułka
-1 jajko
-przyprawy (majeranek, sól, pieprz)
-czosnek (może być starty na tarce na najmniejszych oczkach lub czosnek granulowany)
-bułka tarta
-mąka
-olej lub margaryna


Sposób przygotowania:

Bułkę zostawiamy w wodzie lub mleku aby zmiękła. Kiedy bułka będzie gotowa wyciskamy z niej wodę a następnie mieszamy z mięsem mielonym, jajkiem, i przyprawami. Przyszykowujemy sobie panierkę w proporcji 2:1 czyli dwie łyżki bułki tartej i 1 łyżka mąki itp. Formujemy klopsiki i obtaczamy w panierce. Mielone smażymy na małym ogniu na margarynie lub oleju z jednej i drugiej strony.

Smacznego! :)
A. 





3 komentarze:

Będzie mi bardzo miło jeśli zaobserwujesz mojego bloga i pozostawisz coś po sobie:)